Logo Politechniki Warszawskiej

POLITECHNIKA WARSZAWSKA

WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA

Skip to main content

Aktualności

Rozpoczęły się zapisy uczestników "Ogólnopolskiego konkursu wiedzy ekonomicznej i przedsiębiorczości"

Logo Konkursu

Piątego lutego 2018 r. startuje II. Edycja konkursu „Ścisła Czołówka”.

Jest to pierwsza edycja, w której Laureaci, którzy uzyskają świadectwo dojrzałości, uzyskają możliwość podjęcia studiów na I roku na kierunku Zarządzanie lub Zarządzanie i Inżynieria Produkcji realizowanych na Wydziale Zarządzania na zasadach preferencyjnych. 

Zdobądź "Indeks Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej" 

Rejestracja uczestnika 

Rozpoczął się pierwszy etap konkursu, polegający na rozwiązaniu testu wiedzy. Do zarejestrowanych uczestników, na podany adres mailowy, zostaną wysłane indywidualne linki aktywujące test wiedzy.

Każdy test składa się z losowo wybranych 24 pytań obejmujących zagadnienia ekonomii, zarządzania, marketingu, przedsiębiorczości i wiedzy ogólnej.  Zagadnienia zostały dobrane do profilu kształcenia przyszłych studentów zarządzania Politechniki Warszawskiej.

Czas rozwiązania testu wynosi 30 minut od momentu aktywacji.
Wyniki w formie rankingu będą publikowane i aktualizowane na stronie konkursu.

Życzymy powodzenia !!! 

W drugim etapie konkursu każdy uczestnik samodzielnie opracowuje projekt na wybrany temat, lista znajduje się poniżej. Wydrukowana praca wysyłana jest tradycyjną pocztą wraz z zaświadczenie  ze szkoły (link do załącznika). Po drugim etapie wyłaniani są finaliści konkursu, którzy zostają zaproszeni na finał konkursu, organizowany przez organizatora. 
Prace mogą być wysyłane do 11 marca 2018 roku.

Elementy obowiązkowe projektu: 

  • Rozpoznanie (rynku, branży, produktu)
  • Propozycja rozwiązania 
  • Ocena ekonomiczna 
  • Plan wdrożenia 
  • Wnioski 

Na ocenę przesłanej pracy będą składały się następujące elementy: 

  • oryginalność 30% 
  • szanse na wdrożenie 30% 
  • spełnienie wymagań 20% 
  • staranność opracowania 20%

Adres korespondencyjny: 
 
    Wydział Zarządzania  
    ul. Narbutta 85 
    02-524 Warszawa 
    Dopisek: Konkurs dla uczniów 
 

Lista tematów: 

  1. Mała firma produkująca opakowania szklane zastanawia się nad informatyzacją w zakresie szeroko rozumianego zarządzania. Jakie powinna wybrać rozwiązanie - zintegrowany system wspomagający zarządzanie (klasy ERP) czy grupę narzędzi o mniejszym zakresie funkcjonalnym, ale sumarycznie adekwatnym do rozwiązania zintegrowanego? Dokonaj wyboru lepszego wariantu rozwiązania oraz zaprojektuj jego wdrożenie.     
  2. Międzynarodowy producent obuwia sportowego od pewnego czasu ma problemy z utratą klientów na rzecz konkurencji. Diagnoza problemu wykazała, że źródłem jest jednolita polityka utrzymywania relacji z klientem, narzucona przez zarząd firmy i nie zawsze zgodna z lokalnymi potrzebami oraz kulturą regionu. Zaproponuj rozwiązanie problemu i zaprojektuj jego wdrożenie. 
  3. Ogólnopolska sieć sklepów odzieży młodzieżowej i dziecięcej chce dywersyfikować swoją działalność na takie obszary, w których utrzymałaby obecnych i pozyskała nowych klientów, ale również pogłębiła ich lojalność wobec firmy (zwiększyła częstotliwość dokonywanych zakupów). Ograniczeniem są zasoby inwestycyjne, które zostały przewidziane na maksymalnie dwa nowe obszary działalności. W jakich obszarach to przedsięwzięcie miałoby największe szanse powodzenie i najwyższą efektywność zwrotu z inwestycji? Zaproponuje rozwiązanie i zaprojektuj jego wdrożenie. 
  4. Międzynarodowa firma produkująca odzież sportową zauważa znaczny spadek sprzedaży swoich produktów. Pomimo znacznych inwestycji w reklamę, klienci stopniowo odchodzą, a marka traci na wartości. Firma specjalizowała się w produkcji odzieży dla ludzi młodych i aktywnych, okazuje się jednak, że nie udało się wypracować marki na tyle atrakcyjnej, żeby przyciągała kolejne pokolenia klientów. Pojawił się pomysł, żeby rozszerzyć ofertę o produkty oferowane osobom w wieku 50+. Jesteś członkiem zespołu projektowego, któremu zlecono przygotowanie i zaplanowanej nowej strategii firmy.
  5. Międzynarodowe przedsiębiorstwo z branży FMCG od lat szczyci się postepowaniem w myśl zasad CSR. Jest to przewodni motyw wszelkich kampanii reklamowych. Okazało się jednak, że w wyniku przeprowadzonego przez dziennikarzy śledztwa, współpracujące z przedsiębiorstwem organizacje (farmy, plantacje) notorycznie łamią zasady odpowiedzialności społecznej. Zaproponuj plan działania dla organizacji, który pomoże na minimalizację strat wizerunkowych.
  6. W warszawskim „Mordorze” trwa nieustanna „wojna” o miejsca parkingowe. Jest ich za mało. Pomimo dobrego skomunikowania miejsca pracy – możliwość zaparkowania samochodu jest nadal wielkim wyzwaniem. Jesteś liderem zespołu, który ma zaproponować rozwiązanie  problemu parkowania.
  7. Współczesne miasta chcą współpracować z obywatelami. Coraz popularniejsze są działania mające na celu wzmocnienie „partycypacji obywatelskiej”. Jesteś kierownikiem działu odpowiedzialnego za budowanie sieci partycypacji. Spotykasz się jednak z dużą niechęcią do angażowania się w sprawy miasta, obywatele nie chcą poświęcać swojego czasu na uczestnictwo w debatach i sesjach partycypacyjnych. Zaproponuj sposób na rozwiązanie tego problemu.
  8. Coraz większą popularnością cieszy się aktywny styl życia, uprawianie sportu i zdrowa dieta. Trend dotyczy zarówno młodzieży, jaki i osób dorosłych oraz w podeszłym wieku, co oznacza potencjalnie duży rynek zapotrzebowania na produkty i usługi. Wybierz grupę docelową, określ obszar zainteresowania i zaprojektuj produkt(y) lub usługę. Jako młody przedsiębiorca potrzebujesz kapitału na start i w celu przekonaniu banku do sfinansowania pomysłu - oceń opłacalność przedsięwzięcia.
  9. Przyszłością branży motoryzacyjnej są pojazdy elektryczne i należy spodziewać się w najbliższych latach wzrostu zainteresowania indywidualnych użytkowników zmianą auta na „elektryka”. Samochody takie wymagają częstszego ładowania i konieczne jest uruchomienie punktów ładowania. Sprzedaż pojazdów jest ograniczona ponieważ brakuje sieci punktów, dlatego producenci aut elektrycznych utworzyli fundusz, który dofinansowuje 50% nakładów inwestycyjnych. Przygotuj projekt przedsięwzięcia, które wykorzystuje opisane możliwości biznesowe.
  10. Internet staje się znaczącym kanałem sprzedaży, który pozwala dotrzeć do szerokiej rzeszy klientów. Twoja galeria do tej pory sprzedawała nieliczne obrazy i rzeźby, a dla utrzymania się na rynku oferowała klientom niedrogie reprodukcje i pamiątki. Artyści, z którymi współpracujesz, z zadowoleniem będą dostarczać Twojej galerii wartościowe dzieła dla klientów o wyrafinowanych gustach, ale też dysponujących „grubszym portfelem”. Opracuj projekt uruchomienia sprzedaży internetowej produktów kierowanych do wybranej grupy klientów. 

    

I. Edycja konkursu "Ścisła Czołówka" za nami. więcej...