| M1 Przegląd zagadnień organizacji i zarządzania | 
| Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h): 
Prawa organizacji.Podejścia: diagnostyczne i prognostyczne.Otoczenie organizacji – interesariusze.Struktury organizacyjne.Podejścia: zasobowe, funkcjonalne, procesowe i projektowe.Organizacja pracy zespołowej i zarządzanie ludźmi.Pracownicy X i Y, style kierowania.Zarządzanie wiedzą.Dojrzałość i doskonałość organizacji.Skuteczność, sprawność, efektywność. | 
| M2 - Wybrane zagadnienia metodyczne nauk społecznych, w tym nauk o zarządzaniu i jakości | 
| Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h): 
Filozofia nauki, wiedza ludzka = nauka+filozofia.Podstawy teorii poznania.Uprawianie nauki.Nauki podstawowe, przyrodnicze i stosowane.Specyfika nauk społecznych.Formułowanie problemów badawczych.Cele badawcze.Tezy badawcze.Hipotezy badawcze.Metody badawcze.Rozumowanie indukcyjne i dedukcyjne.Wnioskowanie zupełne i niezupełne.Elementy wnioskowania statystycznego.Teoria ugruntowana.Rewolucje naukowe.Rzetelność w nauce. | 
| M3 - Subdyscypliny Nauk o zarządzaniu i jakości oraz współczesne koncepcje zarządzania | 
| Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h): 
Systematyka subdyscyplin NoZiJ, przedstawienie ich charakteru, zakresu i wzajemnego przenikania.Systematyka współcześnie rozwijanych i naukowo nośnych koncepcji zarządzania, przedstawienie ich charakteru, zakresu i wzajemnego przenikania. | 
| M4 - Zarządzanie projektem badawczym | 
| Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h): 
Projekt. Zarządzanie 4P (projektem, programem, portfelem, organizacją projektową).Klasyfikacje projektów.Systematyka standardów/metodyk zarządzania projektami.Modele Cyklu Zarządzania Projektami.Wykorzystanie wiedzy projektowej w przedsięwzięciach badawczych.Zarządzanie zwinne, hybrydowe i ekstremalne.Zrównoważone zarządzanie w środowisku projektowym.Ryzyko projektowe i ryzyko naukowe.Modelowe zarządzanie projektem badawczym.Rezultaty projektów.Ład projektowy.Kompetencje w zarządzaniu projektami. | 
| M5 -Seminarium I – formułowanie problemu badawczego do rozprawy doktorskiej | 
| Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h): 
Co to jest doktorat? Historia i tradycja.Rodzaje doktoratów na świecie i w Polsce.Doktorat jako projekt badawczy.Struktura generalna oraz struktura szczegółowa doktoratu.Problem badawczy – jak go ująć? Kontekst naukowy i praktyczny problemu.Ogólna charakterystyka stanu wiedzy.Luka wiedzy.Ustalenie i sformułowanie problemu badawczego doktorskiego wypełniającego część luki wiedzy.Pytania formujące problem badawczy.Cele rozprawy (poznawcze, badawcze, aplikacyjne). Ew. teza i hipotezy.Pytania realizacyjne celów rozprawy.Plan badań z dobraniem metod badawczych. | 
| M6 - Finansowanie badań naukowych i publikacji naukowych. Ochrona praw intelektualnych | 
| Wykłady(5h); Ćwiczenia (5h) 
Źródła finansowania nauki w Polsce i w UE.Formy finansowania.Zakres finansowania.Typowe granty.Raportowanie i rozliczanie grantów.Metoda PCM oceny projektów finansowanych z UE.Zasady ochrony praw intelektualnych. | 
| M7a ÷ M7l przedmioty obieralne zależnie od profilu pracy końcowej | 
| M7a - Zarządzanie produkcją | 
| Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h): 
Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z zarządzaniem produkcją.Dyscypliny pokrewne.Aktualne trendy przemysłowe i problemy interdyscyplinarne. | 
| Moduł 7b - Zarządzanie publiczne | 
| Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h): 
Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z zarządzaniem publicznym.Dyscypliny pokrewne.Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne | 
| Moduł 7c - Zarządzanie finansami w organizacji, instytucjami finansowymi lub systemem finansowym | 
| Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h): 
Subdyscyplina Zarządzanie finansami a dyscyplina Ekonomia i Finanse. Koncepcje pomiaru kondycji finansowej organizacji. Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne. Uwarunkowania a zarządzanie finansami organizacji. Rynek finansowy. | 
| Moduł 7d - Zarządzanie w gospodarce cyfrowej | 
| Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h): 
Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z technologiami cyfrowymi w zarządzaniu. Dyscypliny pokrewne. Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne. | 
| Moduł 7e - Zarządzanie zasobami ludzkimi | 
| Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h): 
Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Dyscypliny pokrewne. Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne. | 
| Moduł 7f- Zarządzanie strategiczne | 
| Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h): 
Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z zarządzaniem strategicznym. Dyscypliny pokrewne. Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne. | 
| Moduł 7g - Zarządzanie procesowe a projektowe | 
| Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h): 
Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z zarządzaniem procesowym i zarządzaniem projektowym. Dyscypliny pokrewne. Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne. | 
| Moduł 7h - Zachowania organizacyjne | 
| Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h): 
Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z zachowaniami organizacyjnymi. Dyscypliny pokrewne. Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne. | 
| Moduł 7i - Zarządzanie ryzykiem i kryzysowe | 
| Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h): 
Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z zarządzaniem ryzykiem i zarządzaniem kryzysowym. Dyscypliny pokrewne. Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne. | 
| Moduł 7j - Przedsiębiorczość i innowacyjność | 
| Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h): 
Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z zarządzaniem innowacjami. Dyscypliny pokrewne. Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne. | 
| Moduł 7k - Zarządzanie informatyką | 
| Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h): 
Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z zarządzaniem informatyką. Dyscypliny pokrewne. Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne. | 
| Moduł 7l - Zarządzanie wiedzą | 
| Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h): 
Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z zarządzaniem wiedzą. Dyscypliny pokrewne. Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne. | 
| Seminarium II i praca końcowa | 
| 
Seminarium końcowe (w grupach związanych z konkretnym opiekunem prac końcowych). Wprowadzenie w zadanie sfinalizowania opracowania końcowego i dobór indywidualnego opiekuna tego zadania.Konsultowanie przez indywidualnego opiekuna pracy końcowej, tj. koncepcji problemu badawczego do rozprawy doktorskiej w układzie: kontekst naukowy i praktyczny problemu, ogólna charakterystyka stanu wiedzy, luka wiedzy, nazwanie problemu badawczego wypełniającego część luki wiedzy, pytania formujące problem badawczy, cele rozprawy (poznawcze, badawcze, aplikacyjne), ew. teza i hipotezy, pytania realizacyjne celów rozprawy, plan badań z dobraniem metod badawczych. |