M1 Przegląd zagadnień organizacji i zarządzania
|
Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h):
- Prawa organizacji.
- Podejścia: diagnostyczne i prognostyczne.
- Otoczenie organizacji – interesariusze.
- Struktury organizacyjne.
- Podejścia: zasobowe, funkcjonalne, procesowe i projektowe.
- Organizacja pracy zespołowej i zarządzanie ludźmi.
- Pracownicy X i Y, style kierowania.
- Zarządzanie wiedzą.
- Dojrzałość i doskonałość organizacji.
- Skuteczność, sprawność, efektywność.
|
M2 - Wybrane zagadnienia metodyczne nauk społecznych, w tym nauk o zarządzaniu i jakości
|
Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h):
- Filozofia nauki, wiedza ludzka = nauka+filozofia.
- Podstawy teorii poznania.
- Uprawianie nauki.
- Nauki podstawowe, przyrodnicze i stosowane.
- Specyfika nauk społecznych.
- Formułowanie problemów badawczych.
- Cele badawcze.
- Tezy badawcze.
- Hipotezy badawcze.
- Metody badawcze.
- Rozumowanie indukcyjne i dedukcyjne.
- Wnioskowanie zupełne i niezupełne.
- Elementy wnioskowania statystycznego.
- Teoria ugruntowana.
- Rewolucje naukowe.
- Rzetelność w nauce.
|
M3 - Subdyscypliny Nauk o zarządzaniu i jakości oraz współczesne koncepcje zarządzania
|
Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h):
- Systematyka subdyscyplin NoZiJ, przedstawienie ich charakteru, zakresu i wzajemnego przenikania.
- Systematyka współcześnie rozwijanych i naukowo nośnych koncepcji zarządzania, przedstawienie ich charakteru, zakresu i wzajemnego przenikania.
|
M4 - Zarządzanie projektem badawczym
|
Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h):
- Projekt. Zarządzanie 4P (projektem, programem, portfelem, organizacją projektową).
- Klasyfikacje projektów.
- Systematyka standardów/metodyk zarządzania projektami.
- Modele Cyklu Zarządzania Projektami.
- Wykorzystanie wiedzy projektowej w przedsięwzięciach badawczych.
- Zarządzanie zwinne, hybrydowe i ekstremalne.
- Zrównoważone zarządzanie w środowisku projektowym.
- Ryzyko projektowe i ryzyko naukowe.
- Modelowe zarządzanie projektem badawczym.
- Rezultaty projektów.
- Ład projektowy.
- Kompetencje w zarządzaniu projektami.
|
M5 -Seminarium I – formułowanie problemu badawczego do rozprawy doktorskiej
|
Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h):
- Co to jest doktorat?
- Historia i tradycja.
- Rodzaje doktoratów na świecie i w Polsce.
- Doktorat jako projekt badawczy.
- Struktura generalna oraz struktura szczegółowa doktoratu.
- Problem badawczy – jak go ująć? Kontekst naukowy i praktyczny problemu.
- Ogólna charakterystyka stanu wiedzy.
- Luka wiedzy.
- Ustalenie i sformułowanie problemu badawczego doktorskiego wypełniającego część luki wiedzy.
- Pytania formujące problem badawczy.
- Cele rozprawy (poznawcze, badawcze, aplikacyjne). Ew. teza i hipotezy.
- Pytania realizacyjne celów rozprawy.
- Plan badań z dobraniem metod badawczych.
|
M6 - Finansowanie badań naukowych i publikacji naukowych. Ochrona praw intelektualnych
|
Wykłady(5h); Ćwiczenia (5h)
- Źródła finansowania nauki w Polsce i w UE.
- Formy finansowania.
- Zakres finansowania.
- Typowe granty.
- Raportowanie i rozliczanie grantów.
- Metoda PCM oceny projektów finansowanych z UE.
- Zasady ochrony praw intelektualnych.
|
M7a ÷ M7l przedmioty obieralne zależnie od profilu pracy końcowej
|
M7a - Zarządzanie produkcją
|
Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h):
- Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z zarządzaniem produkcją.
- Dyscypliny pokrewne.
- Aktualne trendy przemysłowe i problemy interdyscyplinarne.
|
Moduł 7b - Zarządzanie publiczne
|
Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h):
- Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z zarządzaniem publicznym.
- Dyscypliny pokrewne.
- Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne
|
Moduł 7c - Zarządzanie finansami w organizacji, instytucjami finansowymi lub systemem finansowym
|
Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h):
- Subdyscyplina Zarządzanie finansami a dyscyplina Ekonomia i Finanse.
- Koncepcje pomiaru kondycji finansowej organizacji.
- Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne.
- Uwarunkowania a zarządzanie finansami organizacji.
- Rynek finansowy.
|
Moduł 7d - Zarządzanie w gospodarce cyfrowej
|
Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h):
- Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z technologiami cyfrowymi w zarządzaniu.
- Dyscypliny pokrewne.
- Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne.
|
Moduł 7e - Zarządzanie zasobami ludzkimi
|
Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h):
- Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi.
- Dyscypliny pokrewne.
- Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne.
|
Moduł 7f- Zarządzanie strategiczne
|
Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h):
- Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z zarządzaniem strategicznym.
- Dyscypliny pokrewne.
- Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne.
|
Moduł 7g - Zarządzanie procesowe a projektowe
|
Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h):
- Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z zarządzaniem procesowym i zarządzaniem projektowym.
- Dyscypliny pokrewne.
- Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne.
|
Moduł 7h - Zachowania organizacyjne
|
Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h):
- Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z zachowaniami organizacyjnymi.
- Dyscypliny pokrewne.
- Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne.
|
Moduł 7i - Zarządzanie ryzykiem i kryzysowe
|
Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h):
- Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z zarządzaniem ryzykiem i zarządzaniem kryzysowym.
- Dyscypliny pokrewne.
- Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne.
|
Moduł 7j - Przedsiębiorczość i innowacyjność
|
Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h):
- Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z zarządzaniem innowacjami.
- Dyscypliny pokrewne.
- Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne.
|
Moduł 7k - Zarządzanie informatyką
|
Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h):
- Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z zarządzaniem informatyką.
- Dyscypliny pokrewne.
- Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne.
|
Moduł 7l - Zarządzanie wiedzą
|
Wykłady (10h); Ćwiczenia (10h):
- Subdyscypliny i koncepcje zarządzania związane z zarządzaniem wiedzą.
- Dyscypliny pokrewne.
- Aktualne trendy i problemy interdyscyplinarne.
|
Seminarium II i praca końcowa
|
- Seminarium końcowe (w grupach związanych z konkretnym opiekunem prac końcowych).
- Wprowadzenie w zadanie sfinalizowania opracowania końcowego i dobór indywidualnego opiekuna tego zadania.
- Konsultowanie przez indywidualnego opiekuna pracy końcowej, tj. koncepcji problemu badawczego do rozprawy doktorskiej w układzie: kontekst naukowy i praktyczny problemu, ogólna charakterystyka stanu wiedzy, luka wiedzy, nazwanie problemu badawczego wypełniającego część luki wiedzy, pytania formujące problem badawczy, cele rozprawy (poznawcze, badawcze, aplikacyjne), ew. teza i hipotezy, pytania realizacyjne celów rozprawy, plan badań z dobraniem metod badawczych.
|