Czternastu uczniów szkół średnich z całej Polski przyjechało 20 czerwca do CZIiTT, by przed specjalistami od przedsiębiorczości zaprezentować swoje projekty innowacyjnych produktów i usług. Tak wyglądała gala finałowa konkursu "Ścisła Czołówka", zorganizowanego przez Wydział Zarządzania.
Celem pierwszej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy Ekonomicznej i Przedsiębiorczości "Ścisła Czołówka" było wyłonienie najciekawszych projektów biznesowych, osadzony w obszarze wiedzy i umiejętności, które można zdobyć w trakcie studiów w Politechnice Warszawskiej.
W I etapie uczestnicy rozwiązywali test wiedzy z ekonomii, przedsiębiorczości, logistyki i zarządzania - oczywiście w zakresie przewidzianym w programie nauczania dla szkół średnich. Spośród kilkudziesięciu uczestników wyłoniono 7 dwuosobowych zespołów z najlepszymi rezultatami. II etap polegał na przekuciu pomysłu biznesowego w projekt, który po mentoringu ze strony jury miał zostać zaprezentowany w formie krótkiego filmu i tzw. pitchu, czyli prezentacji zwięźle przedstawiającej założenia przedsięwzięcia i korzyści, które może z niego uzyskać inwestor.
Galę finałową rozpoczęło wystąpienie Prodziekana WZ ds. ogólnych i studenckich, dra inż. Grzegorza Kunikowskiego, który obecnym na sali uczestnikom i ich nauczycielom omówił przebieg konkursu. Po nim zabrał głos Prorektor ds. studenckich, dr hab. inż. Janusz Walo, prof. PW. To właśnie dzięki specjalnemu grantowi Prorektora możliwe było wcielenie w życie konceptu "Ścisłej Czołówki", nakreślonego przez Łukasza Pojezierskiego. Potem scenę oddano gwiazdom wydarzenia - każdy zespół miał 5 minut na prezentację.
Po zaciętych obradach jury zdecydowało przyznać główną nagrodę Marcinowi Krukowskiemu i Piotrowi Rudkowi z Liceum Publicznego nr 2 w Opolu. Panowie zaprezentowali projekt urządzenia do czyszczenia piłek do gry w szczypiorniaka. Pozostałych finalistów wyróżniono czytnikami ebooków.
W skład jury weszli:
Pilotażowa edycja konkursu spotkała się z pozytywnym odbiorem uczniów i nauczycieli, którzy podkreślili, że nauka aplikowania zdobytej wiedzy w przedsięwzięcie biznesowe to znakomity sposób na pobudzanie kreatywności i przedsiębiorczości jeszcze przed maturą.
Galeria zdjęć z gali finałowej jest do obejrzenia na Facebooku.