Kadencja 2020-2024 dobiega końca. Funkcję Dziekana Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej pełnił dr hab. inż. Jarosław Domański. Dziekanem na lata 2024-2028 została wybrana prof. dr hab. inż. Agnieszka Bitkowska.
Kadencja upłynęła pod znakiem wzmacniana znaczenia Wydziału na forum uczelni i w otoczeniu społeczno-gospodarczym, dostosowaniu programów studiów do zmieniających się uwarunkowań rynkowych oraz obchodów 100-lecia nauk o zarządzaniu w Politechnice Warszawskiej. Podejmowane inicjatywy miały na celu budowanie dodatkowej wartości Wydziału Zarządzania w Politechnice, budowanie wspólnoty oraz optymalizację kosztów i przychodów w sposób umożliwiający osiągnięcie i utrzymanie dodatniego wyniku finansowego.
Efektem podejmowanych wysiłków było uwzględnienie nauk społecznych i kształcenia menadżerów jako ważnego komponentu strategii Politechniki Warszawskiej na lata 2023-2030. W trakcie kadencji pogłębiono międzywydziałową współpracę z Wydziałem Administracji i Nauk Społecznych oraz Kolegium Nauk Ekonomicznych i Społecznych, co zaowocowało między innymi pozyskaniem finansowania i utworzeniem Lokalnego Ośrodka Projektowego, którego zadaniem jest wsparcie pracowników w pozyskiwaniu i realizacji projektów badawczych. Pracownicy Wydziału zostali zaproszeni do pełnienia istotnych funkcji na rzecz Uczelni, w tym pełnomocników Rektora oraz członków zespołów w ogólnouczelnianych i międzynarodowych inicjatywach badawczych i komercyjnych. Przykładem są projekty ENHANCE, ENHANCERIA, projekty Inicjatywy Doskonałości Uczelni Badawczej oraz Fundusz Venture Capital WUT.
W kadencji 2020-2024 przemodelowano programy studiów. Uwzględniając finansową racjonalność i potrzeby społeczno-gospodarcze programy zmodyfikowano w sposób zapewniający zgodność z wymaganiami PKA, z zachowaniem elastyczności optymalnego planowania obciążeń nauczycieli akademickich, ale przede wszystkim uwzględniając potrzeby gospodarki i wymagania nowoczesnej edukacji. Wprowadzając moduły obieralne umożliwiono indywidualizację kształcenia, co może być atrakcyjną ofertą dla studentów i absolwentów innych inżynierskich kierunków studiów w Politechnice Warszawskiej Zakładana ewolucja okazała się być rewolucją.
Zmieniona została struktura organizacyjna Wydziału. Restrukturyzacja zrealizowana zgodnie z ideą partycypacyjnego zarządzania pozwoliła na skuteczniejsze budowanie relacji mistrz-uczeń w zakładach naukowych. Wprowadzono transparentne zasady zlecania i rozliczania zadań naukowych, dydaktycznych i organizacyjnych. Dokładano starań by uwzględniony był głos studentów w ważnych sprawach. Wymienione działania miały przyczynić się do budowania tożsamości Wydziału Zarządzania, w powiązaniu z tworzeniem i angażowaniem środowiska absolwentów.
Zrealizowano również wiele inwestycji infrastrukturalnych. Przeprowadzono remonty sal laboratoriów informatyki oraz Centrum Modelowania i Zarządzania Produkcją.
W kadencji rozwijano współpracę z interesariuszami zewnętrznymi, przykładem jest kooperacja z rozpoznawalnymi markami (Żabka Polska, Microsoft, SAAS) przekładająca się na naukowe i dydaktyczne inicjatywy (np. opracowanie i wdrożenie Franczyzowego Modelu Edukacji). Podjęto działania na rzecz „employer branding”, które powinny zaowocować w przyszłej kadencji nie tylko doskonaleniem infrastruktury Wydziału, ale również wieloma inicjatywami na rzecz zdobywania nowych kompetencji przez studentów.
Cykliczne wydarzenia naukowe: otwarte Seminarium Naukowe Wydziału Zarządzania oraz konferencje naukowe DEMIST (Digital Economy – Management, Innovation, Society & Technology) i Business Process Management Day cieszą się uznaniem środowiska naukowego dyscypliny Nauki o Zarządzaniu i Jakości w całej Polsce.
Dzięki powyższym działaniom oraz zaangażowaniu i poświęceniu wielu osób znaczącej poprawie uległa sytuacja finansowa Wydziału. W latach 2021 i 2022 udało się osiągnąć równowagę pomiędzy przychodami a kosztami funkcjonowania, a rok 2023 zakończył się wyraźną nadwyżką finansową. Zaowocowało to również całkowitym umorzeniem zadłużenia Wydziału w stosunku do Uczelni, które narastało od początku jego istnienia. Stabilna sytuacja finansowa stanowi dobrą podstawę do kontynuowania rozwoju.
Kończąca się kadencja to nie tylko sukcesy. Stan infrastruktury Wydziału nadal wymaga wielu projektów inwestycyjnych. Pozostają również inicjatywny niedokończone, które mogą być kontynuowane lub zdefiniowane w inny sposób. Wymienić należy zabiegi o wzrost znaczenia Wydziału w krajowym środowisku nauk o zarządzaniu i jakości, program studiów w obszarze bezpieczeństwa infrastruktury krytycznej, tworzenie wewnątrz-uczelnianego ośrodka kompetencji menedżerskich na Politechnice czy wspomniana już inicjatywa „employer branding”.
Sukcesy i trwające inicjatywy przekazujemy nowemu Kierownictwu Wydziału z życzeniami wytrwałości.