Transformacyjna Edukacja we Franczyzie na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej
dla Franchise Leaderów 2.0, Franczyzobiorców 2.0 i Managerów we franczyzie 2.0 (ULOTKA) | |
|
Transformacyjna Edukacja we Franczyzie (TEwF) to program edukacyjno-rozwojowy skierowany do Franchise Leaderów 2.0, Franczyzobiorców 2.0 i Managerów we franczyzie 2.0, organizowany w ramach Partnerstwa Strategicznego Wydziału Zarządzania i marki I’GS In Good Strategy. Łącząc kompetencje ekosystemu innowacyjnej uczelni badawczej i doradztwa strategicznego reprezentowanego przez Monikę Ferreira (autorkę metodyki budowania systemów sieciowych Franczyza 2.0), chcemy pomóc franczyzie wchodzić na wyższy poziom zaawansowania nowoczesnego modelu zarządzania, aby skuteczniej realizowała swoje cele związane z zyskownym wzrostem - po stronie dawcy i biorcy.
|
|
|
Program realizowany jest w oparciu o metodykę budowania i rozwijania systemów sieciowych Franczyza 2.0. Proponujemy dwa formaty rozwojowe:
- 60-cio godzinny program rozwojowy, którego treść i korzyści opisujemy poniżej. Kurs jest dedykowany Franczyzobiorcom 2.0 i Managerom we franczyzie 2.0, każdorazowo dostosowujemy przekazywane treści do potrzeb naszych uczestników
- Indywidualny program rozwojowy dedykowany Franchise Liderom 2.0. Szczegóły programu i planowane rezultaty uzgadniamy podczas bezpłatnych konsultacji.
Wierzymy, że zdobyta wiedza, umiejętności oraz konfrontacja z doświadczeniami wykładowców oraz innych przedstawicieli sieci franczyzowych pozwolą osiągać cele rozwojowe uczestników programu (wzbudzać u franczyzobiorcy poczucie zaangażowania i motywacji) oraz cele rozwojowe organizacji (podnosić kompetencje franczyzodawców, aby skutecznie i efektywnie realizować zamierzenia strategiczne i operacyjne).
Transformacyjna Edukacja we Franczyzie, czyli jaka?
Edukacja Transformacyjna to edukacja intencyjna, nastawiona na efekt zmiany: optymalizację, rozwój, dostosowanie, aby jej Uczestnicy mogli realizować cele biznesu i rozwojowe cele Człowieka w sieci.
Cele biznesowe i rozwojowe uczestników poprzednich edycji: https://www.youtube.com/watch?v=q4TW8sqRA80
Misja Programu
W programie Transformacyjnej Edukacji we Franczyzie naszą misją jest pomaganie sieciom franczyzowym w stawaniu się 2.0 - Organizacjami Przyszłości, czyli Franczyzami Nowej Ekonomii, które potrafią sięgać po nową wiedzę, dzięki temu stale się zmieniać dostosowując.
W naszym programie rozwojowym Transformacyjnej Edukacji we Franczyzie zależy nam, aby na rynku funkcjonowało jak najwięcej bardzo dobrze "poukładanych" organizacyjnie sieci franczyzowych, z dużym potencjałem skalowalności. Chcemy pomóc, aby rosły one zyskownie w sposób zrównoważony - po dwóch stronach, franczyzodawcy i franczyzobiorcy - ciągle się transformując i stając 2.0.
Dla kogo ?
Zarządzający i Managerowie we franczyzie, którzy chcą zdobyć wiedzę i kompetencje w zakresie zarządzania strategicznego, operacyjnego i finansowego systemami sieciowymi, wejść na ścieżkę ciągłego rozwoju i stawać się 2.0.
- Przedsiębiorcy i Kadra Zarządzająca, którzy rozważą franczyzę jako strategię wzrostu i chcą dowiedzieć się, jak zbudować zyskowny system franczyzowy
- Franczyzobiorcy, którzy chcą dowiedzieć się, jak wykorzystywać know how i rozwiązania zarządcze franczyzodawcy do zwiększania skali i efektywności swojego lokalnego biznesu
- Kandydaci na Franczyzobiorców, którzy chcą dowiedzieć się, jak rozpoznać dobrą franczyzę i jak znaleźć sieć dopasowaną do swojego stylu życia, ambicji i osobistego wyższego celu
- Interesariusze w ekosystemie franczyzy, którzy chcą zrozumieć bariery wzrostu sieci franczyzowych i pomóc na nie odpowiedzieć.
Dlaczego warto, czyli korzyści dla uczestników
- Podpowiemy Ci, jak zbudować, rozwijać i rozpoznawać sieć franczyzową typu Franczyza 2.0, zyskowną, przedsiębiorczą i trwałą franczyzę, która w długim terminie zwiększa swoją skalę, buduje kapitał marki i dzięki temu jest bezpiecznym sposobem na biznes
- Przygotujesz się do wdrożenia zarządzania strategicznego w Twojej franczyzie, do redefinicji modelu biznesowego i zbudowania strategii wzrostu, aby skutecznie konkurować w warunkach nowej ekonomii
- Rozwiniesz umiejętność zwinnego zarządzania operacyjnego biznesem franczyzowym, zarówno po stronie franczyzodawcy, jak i franczyzobiorcy. Pomoże Ci to lepiej realizować cele Twojego biznesu i poprawiać wyniki finansowe
- Dowiesz się, jak rozwijać i kultywować mindset przedsiębiorcy. Rozwiniesz swoje podejście właścicielskie tzw. Przedsiębiorcy 2.0 – bez względu na to, czy jesteś franczyzodawcą, franczyzobiorcą, managerem czy przedsiębiorcą, gotowym iść krok dalej
- Nauczysz się patrzeć na Własny biznes z perspektywy tzw. ekonomiki jednostki (unit economics) i sposobów oddziaływania na zysk
- Dowiesz się, jak budować przewagi konkurencyjne Własnej franczyzy, w tym propozycje wartości dla franczyzobiorców
- Wejdziesz na ścieżkę edukacji i wzrostu Franczyza 2.0 Kontinuum – organizacji franczyzowej ciągle uczącej się i definiującej na nowo
- Zrozumiesz, dlaczego dobra franczyza jest przede wszystkim o ludziach i nauczysz się modelować kulturę organizacyjną oraz tworzyć warunki współpracy dla franczyzobiorców i pracowników, z których ludzie nie chcą wychodzić
- Będziesz mógł certyfikować Własne kompetencje doskonałości we franczyzie na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej w ramach Franczyza 2.0 Certificate Excellence in Franchise
- Dołączysz do inspirującej społeczności Franczyza 2.0, angażującego ekosystemu franczyzodawców, franczyzobiorców, managerów i innych interesariuszy
- Spotkasz się z wykładowcami i praktykami biznesu, którzy chętnie się dzielą swoją wiedzą i doświadczeniem
- Uzyskasz świadectwo ukończenia kursu wydawane przez Politechnikę Warszawską, Uczelnię uczestniczącą w programie Inicjatywa Doskonałości: https://badawcza.pw.edu.pl/O-programie
Opłaty za uczestnictwo w kursie
Osoba zakwalifikowana do przyjęcia na Kurs staje się uczestnikiem Kursu, jeżeli wniesie w wyznaczonym terminie opłatę za Kurs. Przyjęcia odbywać się będą według kolejności zgłoszeń. Koszt uczestnictwa w kursie wynosi 6.900 PLN. Istnieje możliwość rozłożenia opłaty na raty.
Organizacja zajęć
Ceniąc czas uczestników programu zdecydowaliśmy o prowadzeniu hybrydowych 60 h kursów, stawiamy na wiedzę praktyczną i zdobywanie kompetencji oraz doświadczenia.
Co wyróżnia kursy TEwF:
- kompaktowa liczba godzin zajęciowych umożliwiająca efektywne wykorzystanie czasu: 60h
- mało obciążający harmonogram umożliwiający znalezienie work life balance (równowagi między pracą, rozwojem a życiem osobistym): max. 2 dni zajęć stacjonarnych w miesiącu oraz max do 3 spotkań zdalnych
- atrakcyjne terminy spotkań: stacjonarnie w soboty w godz. 10-17, zdalnie z wykorzystaniem aplikacji Teams w środy 17-20
- dobra lokalizacja zajęć stacjonarnych: siedziba Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej, ul. Narbutta 85, 02-524 Warszawa (metro, tramwaj, autobus), parking dla osób zmotoryzowanych
- wykładowcy Politechniki Warszawskiej mający doświadczenie praktyczne i realizujący badania w zarządzaniu
- wykładowcy praktycy mający doświadczenie w sieciach franczyzowych i/lub spółkach międzynarodowych
Szczegółowy program kursu
Zajęcia obejmują siedem kluczowych bloków tematycznych:
- Franczyza jest o przedsiębiorczości (Przedsiębiorczość i podejście właścicielskie, Modele Biznesu, Innowacje i kultura innowacyjności)
- Przywództwo i Zespół (Kultura organizacji, Rozwój w organizacji a rozwój osobisty, zarządzanie kapitałem ludzkim)
- Zarządzanie organizacją franczyzową (Zarządzanie strategiczne, Zarządzanie operacyjne, Zarządzanie procesami)
- Technologie cyfrowe (Zarządzanie wiedzą, Transformacja cyfrowa, Technologie wspomagające franczyzę)
- Marketing Strategiczny (Odkrywanie klientów i ich potrzeb, Strategia marketingowa, Budowanie marki)
- Finanse i controlling (Rachunkowość finansowa i menedżerska, Pozyskiwanie finansowania, Fundusze VC, Wykorzystanie budżetu zarządczego w podejściu unit economics)
- Praca z planem wartości
Wykładowcy z uczelni
Dr hab. inż. Eryk Głodziński, prof. uczelni, wykładowca Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej, Prodziekan ds. ogólnych Wydziału, ekspert organizacji projektowych Hochtief Polska (budownictwo) oraz Britenet (IT), były członek komitetu naukowego przy prezesie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, specjalista ds. finansów i rachunkowości zarządczej, kierownik projektu badawczo-rozwojowego Akademii Przedsiębiorczości Żabka Polska. |
|
Dr hab. Agnieszka Skala-Gosk, prof. uczelni, wykładowca Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej, Kierownik Zakładu Przedsiębiorczości i Innowacji, współzałożyciel Szkoły Przedsiębiorczości Innovation Nest SPIN, członek Rady Programowej Fundacji StartUp Poland, współtwórca systemu mentoringu dla startupów zrównoważonego rozwoju w ramach europejskiego konsorcjum ENHANCE, koordynator ds. przedsiębiorczości w projekcie badawczo-rozwojowym Akademii Przedsiębiorczości Żabka Polska. |
|
Dr hab. inż. Jarosław Domański, wykładowca Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej, Dziekan Wydziału, specjalista z zakresu zarządzania strategicznego, redaktor naczelny czasopisma Foundations of Management. |
|
Prof. dr hab. inż. Agnieszka Bitkowska, wykładowca Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej, Kierownik Zakładu Zarządzania Produkcją, Procesami i Projektami, Kierownik Zakładu Zarządzania Produkcją Procesami i Projektami w PW, Przewodnicząca Zespołu Zarządzania Procesowego PW. Realizowała wiele projektów na rzecz praktyki gospodarczej, w tym projekt badawczy IDUB against COVID. |
|
Dr hab. Małgorzata Sidor-Rządkowska, prof. uczelni, wykładowca Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej, ekspert Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej, praktyk zarządzania, trener, coach i konsultant w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi oraz tematyki Train the Trainers (szkolenia trenerów). |
|
|
Dr inż. Artur Gąsiorkiewicz, wykładowca Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej, specjalista marketingu cyfrowego, trener biznesowy, organizator konferencji DEMIST propagującej rozwiązania cyfrowe w gospodarce. |
|
Dr Robert Wojtachnik, wykładowca Wydziału Mechanicznego-Technologicznego Politechniki Warszawskiej, ekspert w zakresie systemów zarządzania zwinnego organizacji, doradca biznesowy wspomagający w transformacji cyfrowej przedsiębiorstw i budowaniu przewagi konkurencyjnej. |
Wykładowcy z biznesu
Monika Ferreira , Doradca Strategiczny & Partner Zarządzający I’GS In Good Strategy, autorka metodyki budowania systemów sieciowych ©Franczyza 2.0, partner, współtwórczyni Programu i Wykładowca w programie Transformacyjnej Edukacji we Franczyzie na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej, pomaga zarządom i przedsiębiorcom tworzyć strategie skalowania i budować przedsiębiorcze i trwałe organizacje franczyzowe, nastawione na rentowny wzrost biznesu franczyzodawcy i franczyzobiorcy. Autorka książki „Franczyza 2.0. Strategie skalowania sieci franczyzowych”. |
|
|
Dr Maciej Kraus , Partner w VC Movens Capital, wcześniej lider strategii sprzedaży i pricingu w PWC, wykładowca ekonomii behawioralnej na Stanford University oraz London Business School; współzałożyciel wielu startupów; zawodowo od lat zajmuje się strategiami cenowymi (pricingiem). |
|
Agnieszka Servass , przedsiębiorca, Prezeska Zarządu VIVE Management, Wiceprezeska VIVE Textile Recycling, doradca i mentorka biznesowa, certyfikowany coach, specjalizuje się m.in. transformacji strategicznej organizacji, tworzeniu i doskonaleniu kultury organizacyjnej. |
Damian Rybak , Dyrektor Departamentu Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców, Żabka Polska, wcześniej związany z polskim oddziałem AmRest, gdzie był odpowiedzialny za rozwój franczyzy w PizzaHut. Pomysłodawca programu Akademia Przedsiębiorczości w Żabka Polska. |
|
|
Mirosław Ziółkowski , Dyrektor departamentu sprzedaży placówek partnerskich Credit Agricole Bank – odpowiada za rozwój sieci franczyzowej; wcześniej dyrektor ds. programu partnerskiego Santander Consumer Bank. |
Poprzednie edycje
Dotychczas odbyły się następujące edycje kursów:
Edycja 5: od 9.03.2024 r. do 12.06.2024 r.
W edycji uczestniczyli między innymi przedstawiciele następujących marek:
Żabka Polska, Handbud, Rentowni.pl, Ari10, Sushi King Rybnik
Edycja 4: od 7.10.2023 r. do 13.01.2024 r.
W edycji uczestniczyli między innymi przedstawiciele następujących marek:
Edycja 3: od 13.05.2023 r. do 30.09.2023 r.
W edycji uczestniczyli między innymi przedstawiciele następujących marek:
Edycja 2: od 26.11.2022 r. do 22.03.2023 r. (omijaliśmy święta i ferie zimowe )
W edycji uczestniczyli między innymi przedstawiciele następujących marek:
Edycja 1: od 14.05.2022 r. do 25.06.2022 r.
W edycji uczestniczyli między innymi przedstawiciele następujących marek: