Program studiów podyplomowych

Moduł 1 Podstawy reżyserii

Ćwiczenia

  • Propedeutyka reżyserii
  • Ruch sceniczny
  • Techniki reżyserowania
Moduł 2 - Wybrane elementy narracji audiowizualnej

Ćwiczenia

  • Technologiczna wizualizacja narracji
  • Budowanie wątków narracji
  • Prezentacja postaci
Moduł 3 - Podstawy sztuki operatorskiej

Ćwiczenia

  • Kreacja obrazu
  • Plastyka obrazu
  • Technologia obrazu
Moduł 4 - Casting

Ćwiczenia

  • Casting – zagadnienia podstawowe.
  • Wybór obsady – cechy istotne
  • Przygotowanie do castingu.
  • Proces castingu.
  • Tajniki pracy reżysera obsady i samego procesu castingu
Moduł 5 - Kreacja postaci

Ćwiczenia

  • Dramaturgia postaci
  • Tworzenie roli
  • Gra aktorska
Moduł 6 - Etapy produkcji audiowizualnej

Ćwiczenia

  • Przygotowanie produkcji
  • Dobór technologii
  • Postprodukcja
Moduł 7 - Biznes audiowizualny

Ćwiczenia

  • Kultura popularna
  • Komercjalizacja sztuki wizualnej
  • Gry komputerowe
Moduł 8 - Dystrybucja produktów audiowizualnych

Ćwiczenia

  • Rynek produktów audiowizualnych.
  • Dystrybucja jako jedno z narzędzi marketingu.
  • Bezpośrednia i pośrednia dystrybucja produkcji audiowizualnych.
  • Kanały dystrybucji produktów audiowizualnych.
  • Wykorzystanie Internetu w sprzedaży produktów audiowizualnych.
  • Projektowanie systemu dystrybucji ma podstawie wybranego podmiotu.
Moduł 9 - Komunikacja audiowizualna. Zarys problematyki

Ćwiczenia

  • Pojęcie komunikacji audiowizualnej
  • Formy komunikacji
  • Sposoby komunikowania
Moduł 10 - Medioznawstwo

Ćwiczenia

  • wprowadzenie do medioznawstwa
  • Tradycyjne i nowe media
  • Współczesne massmedia
Moduł 11 - Budżetowanie i kosztorysowanie produkcji

Ćwiczenia

  • Wprowadzenie.
  • Metody i zasady budżetowania.
  • Założenia projektowe.
  • Typy i źródła finansowania.
  • Pozyskanie wsparcia finansowego.
  • Struktura kosztów.
  • Specyfikacja kosztów szczegółowych.
  • Kontrola budżetowa.
  • Skalowanie budżetu. 
  • Prezentacja projektów.
Moduł 12 - Marketing audiowizualny

Ćwiczenia

  • E-marketing. Wybrane prawne aspekty marketingu w sieci.
  • Nowoczesny marketing audiowizualny a media społecznościowe
Moduł 13 - Prawo autorskie

Ćwiczenia

  • Czym jest utwór,
  • Korzystanie z utworów: autorskie prawa osobiste i majątkowe,
  • Na czym polega ochrona autorskich praw osobistych (art.78 ustawy o prawie autorskim),
  • Co to jest użytek osobisty
Moduł 14 - Prezentacje Flash i nowe technologie

Ćwiczenia

  • Praca z narzędziami rysowniczymi.
  • Modyfikowanie grafiki.
  • Tworzenie prostych animacji.
  • Animacje zaawansowane.
  • Praca z importowanymi plikami.
  • Tworzenie symboli i przycisków. 
  • Dodawanie dźwięków.
  • Podstawy klipów filmowych.
  • Publikowanie plików prezentacji.
  • Podstawy języka ActionScript.
Moduł 15 - Grafika komputerowa

Ćwiczenia

  • Corporate Identity
  • Grafika rastrowa, cechy
  • Obróbka obrazów
  • Retusz zdjęć
  • Grafika wektorowa, cechy
  • Tworzenie
Moduł 16 - Witryny i portale

Ćwiczenia

  • Serwisy internetowe jako źródło informacji
  • Serwisy internetowe jako narzędzie projektowe
  • Serwisy internetowe jako narzędzie marketingu
  • Projekt serwisu WWW dla wybranego przedsięwzięcia (produktu/usługi)
  • Prezentacja projektów i dyskusja
Moduł 17 - Reklama i sponsoring

Ćwiczenia

  • Promocja w działalności marketingowej.
  • Reklama a proces poznawczy.
  • Funkcje i środki przekazu reklamy.
  • Planowanie kampanii reklamowej.
  • Sponsoring w działalności przedsiębiorstwa.
  • Lokowanie (productplacement) produktów
Moduł 18 - Technologie cyfrowe wideo

Ćwiczenia

  • Formy prezentacji treści: www, blog, CMS.
  • Cyfrowe przetwarzanie obrazu i fotografia cyfrowa, produkcja i obróbka filmów.
  • Wideokonferencje.
Moduł 19 - Publiczność audiowizualna. Metody badań

Ćwiczenia

  • Pojęcie publiczności
  • Sposoby kreowania publiczności
  • Metody propagandy
  • Techniki badania publiczności
Moduł 20 - Montaż cyfrowy dźwięku i obrazu

Ćwiczenia

  • Pojęcie materiału cyfrowego
  • Kreowanie dźwięku
  • Kreowanie obrazu video
Moduł 21 - Interpretacja i adaptacja scenariusza

Ćwiczenia

  • Pojęcie fabuły
  • Sposoby kreowania fabuły
  • Metody interpretacyjne treści
Moduł 22 - Kierowanie zespołami realizacyjnymi

Ćwiczenia

  • Zadania kierownika produkcji
  • Logistyka produkcji
  • Kierowanie planem produkcji
Moduł 23 - Komunikacja internetowa

Ćwiczenia

  • Modele i procesy komunikacji
  • Wskaźniki efektywności i skuteczności
  • Narzędzia komunikacji internetowej
  • Warstwa języka i multimediów
Moduł 24 - Seminarium i praca końcowa

Warsztaty projektowe

  • Seminarium końcowe
  • Praca końcowa (nawiązująca do miejsca pracy słuchacza)