Działalność dydaktyczna Wydziału (2008 - 2017) cz.II

poprzednia strona - część I

Struktura programu studiów magisterskich na kierunku ZARZĄDZANIE
       
Treści kształcenia siatka „stara” do 2013/14 siatka „nowa” od 2013/14  
       
Przedmioty wykształcenia ogólnego 120 56  
Przedmioty podstawowe 270 182  
Przedmioty kierunkowe 480 344  
Przedmioty specjalności 295 280  
Oferowane specjalności:  1. Gospodarka cyfrowa w zintegrowanej Europie 1. Transfer Wiedzy i Technologii  
  2. Przedsiębiorstwo produkcyjne na rynkach międzynarodowych  2. Systemy Produkcyjne i Logistyczne  
  3. Zarządzanie nieruchomościami i procesami inwestycyjnymi 
    (tylko na studiach niestacjonarnych) (oddzielny nabór)
3. Gospodarka Cyfrowa  
  4. Zarządzanie w przedsiębiorstwie 4. Rynki i Instytucje Finansowe  
    5. Projakościowe Systemy Zarządzania  
    6. Ergonomia i Bezpieczeństwo Pracy  
    7. Przedsiębiorstwo na Rynkach Międzynarodowych  
    8. Zarządzanie w przedsiębiorstwie  

„…Liczba sem.4,        Pracochłonność 1195/862 h, 120 punktów ECTS…” 

 

Struktura programu studiów magisterskich na kierunku ZARZĄDZANIE i INŻYNIERIA PRODUKCJI
       
Treści kształcenia siatka „stara” do 2013/14 siatka „nowa” od 2013/14  
       
Przedmioty wykształcenia ogólnego 75 98  
Przedmioty podstawowe 165 182  
Przedmioty kierunkowe technologiczne 90 84  
Przedmioty kierunkowe organizacyjne 225 198  
Przedmioty specjalności 315 280  
Oferowane specjalności:  1. Inżynieria i bezpieczeństwo systemów produkcyjnych 1. Transfer Wiedzy i Technologii   
  2. Bezpieczeństwo i jakość w środowisku pracy 2. Systemy Produkcyjne i Logistyczne  
  3. Zarządzanie wiedzą i własnością intelektualną
    w przedsiębiorstwie
3. Gospodarka Cyfrowa  
    4. Rynki i Instytucje Finansowe  
    5. Projakościowe Systemy Zarządzania  
    6. Ergonomia i Bezpieczeństwo Pracy  
    7. Przedsiębiorstwo na Rynkach Międzynarodowych 
8. Zarządzanie w przedsiębiorstwie
        

„…Liczba sem.4,        Pracochłonność 900/862 h, 120 punktów ECTS…”     (Sprawozdanie…, 2014, s.76-78) 

„…W 2015 r. Wydział uzyskał pozytywną ocenę jakości kształcenia na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji na poziomie studiów pierwszego i drugiego stopnia, wydaną przez Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej uchwałą nr 707/2015 z dnia 3 września 2015 r.” (…)  

Dydaktyczna platforma internetowa eLecturer 

Na Wydziale Zarządzania proces dydaktyczny realizowany w formie konwencjonalnej jest wspomagany wykorzystaniem platformy eLecturer opartej na oprogramowaniu Moodle. W roku 2015 wykorzystywano dwie platformy. Na pierwszej, na której osadzono Wirtualny Ośrodek Studiów Internetowych (WOSI) : pw-wz, prowadzący zajęcia dydaktyczne mogli drogą internetową udostępniać materiały i informacje dla studentów oraz wykorzystywać takie moduły jak: zadania, quiz, forum, czy czat. Druga wersja platformy WOSI: pw-wz-pol, uruchomiona w roku 2011, wymaga od studentów posiadania indywidualnych kont (do których logują się w przypadku, gdy tego wymagają wykładowcy). Platforma pw-wz-pol była usprawniana w roku 2015 w obszarze takich funkcjonalności jak: 

  • prowadzenie zajęć on-line, 
  • zdalne przeprowadzanie egzaminów z losowymi pytaniami i odpowiedziami w zabezpieczonym środowisku, 
  • przesyłanie sprawozdań i projektów – funkcjonalność pozwalająca administrować, oceniać i komentować przesyłane prace studentów, 
  • wspieranie organizacji zajęć i konsultacji (czat, forum, głosowanie). 

Wersja platformy pw-wz-pol osiada dodatkowe funkcjonalności – głównie administracyjne i ułatwiające pracę na platformie – przykładowo, w pełni zintegrowany moduł do zarządzania prywatnymi plikami użytkownika, co odpowiada aktualnym oczekiwaniom pokładanym w platformach e-learning’owych w dziedzinie zajęć on-line oraz wspierania komunikacji ze studentami i pracownikami dydaktycznymi. Pozwala to na prowadzenie zajęć w trybie blended learning, w którym: 

  • określona liczba godzin przedmiotu była realizowana w formie konwencjonalnej, tzn. w Sali wykładowej z udziałem studentów i prowadzącego zajęcia, 
  • określoną liczba godzin pracy własnej (wynikającą z punktów ECTS dla danego przedmiotu i przeznaczoną na pracę własną studenta) studenci poświęcali na przygotowywanie projektów, prac kontrolnych, rozwiązywaniu zadań, itp. – które mogły być lokowane na platformie,
  • prowadzący zajęcia, w ustalonych terminach mogli sprawdzać, komentować i oceniać pozyskiwane przez studentów efekty kształcenia. 

Taka forma współpracy ze studentami pozwala na wykorzystywanie oceny formatywnej w trakcie semestru do zwiększania osiąganych efektów kształcenia i uzyskiwania przez nich wyższych ocen końcowych (sumatywnych). „ 

(Sprawozdanie…, 2016, s.77,87,88) 

„…W ujęciu syntetycznym działalność naszego Wydziału w 2015 r. charakteryzują następujące dane: 

  • Na studiach stacjonarnych studiowało 1310 osób, na studiach niestacjonarnych 405 osób – łącznie wg stanu na dzień 1 października 2015 – 1715 studentów. (...) 
  • W procesie dydaktycznym rozszerzono zakres wykorzystania platform zdalnego nauczania WOSI : pw-wz oraz WOS I: pw-wz-pol. 
  • Kontynuowano studia w języku angielskim. 
  • Uruchomiona została rekrutacja na studia II stopnia na kierunku Zarządzanie (Management) specjalność Management of Sustainable Enterprise. 
  • Aktywnie działały Studenckie Koła Naukowe: ERGONOMIA, MANAGER, ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ I BEZPIECZEŃSTWEM (Q&S  MANAGEMENT) oraz SUSTAINABLE BUSINESS. 
  • (…) za granicę, w ramach wymiany międzynarodowej, wyjechało 35 studentów, natomiast na studia na Wydziale Zarządzania przyjechało 23 studentów. 
  • W różnych form pomocy socjalnej korzystało 502 studentów. 
  • Organizowane były seminaria doktoranckie. (...) 
  • Zakończone zostały prace nad przygotowaniem i przekazaniem wniosku o przyznanie Wydziałowi uprawnień do nadawania stopnia naukowego doktora habilitowanego w dziedzinie nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu oraz towarzyszącej mu dokumentacji. 
  • Nasz Wydział znalazł się na 9 miejscu (wśród 59 ocenianych polskich uczelni prowadzących studia z dziedziny zarządzania), w prestiżowym Rankingu Szkół Wyższych 2015 czasopisma Perspektywy (2015-06-11). 

Na koniec 2015 r. na Wydziale zatrudnionych było 89 osób (w 2014 r. 95) na 75 etatach (w 2014 r. -83). (...) 

Było dla mnie zaszczytem kierowanie Wydziałem od początku jego powstania, w okresie od 2008 do 2016 roku. Razem stworzyliśmy strukturę Wydziału, uruchomiliśmy dwa kierunki studiów i uzyskaliśmy dla nich pozytywne akredytacje (2014 r. i 2015 r.), rozwinięto szeroką wymianę międzynarodową studentów, uzyskaliśmy uprawnienia do nadawania stopnia doktora (2010 r.), wypromowaliśmy 13 doktorów, wystąpiliśmy o uprawnienia do nadawania stopnia doktora habilitowanego, zawarto wiele porozumień o współpracy z krajowymi i zagranicznymi podmiotami, w tym o podwójnym dyplomie. Od 2009 r. mamy własne czasopismo w języku angielskim, nasi pracownicy opublikowali 414 monografii i rozdziałów w monografiach oraz 327 artykułów w czasopismach naukowych, brali aktywny udział w organizowanych przez Wydział i inne jednostki konferencjach naukowych. W imieniu własnym i moich Zastępców życzę nowemu Kierownictwu Wydziału sukcesów na każdym polu działania Wydziału, w tym w poszukiwaniu rozwiązań problemów, które niestety pozostawiamy." 

 (Krupa, 2016, s.8,9)