Strona główna » Wydział » Tradycja » Historia » Geneza powstawania i teraźniejszość Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej »
Działalność dydaktyczna Wydziału (2008 - 2017) cz.II
Struktura programu studiów magisterskich na kierunku ZARZĄDZANIE | |||
Treści kształcenia | siatka „stara” do 2013/14 | siatka „nowa” od 2013/14 | |
Przedmioty wykształcenia ogólnego | 120 | 56 | |
Przedmioty podstawowe | 270 | 182 | |
Przedmioty kierunkowe | 480 | 344 | |
Przedmioty specjalności | 295 | 280 | |
Oferowane specjalności: | 1. Gospodarka cyfrowa w zintegrowanej Europie | 1. Transfer Wiedzy i Technologii | |
2. Przedsiębiorstwo produkcyjne na rynkach międzynarodowych | 2. Systemy Produkcyjne i Logistyczne | ||
3. Zarządzanie nieruchomościami i procesami inwestycyjnymi (tylko na studiach niestacjonarnych) (oddzielny nabór) |
3. Gospodarka Cyfrowa | ||
4. Zarządzanie w przedsiębiorstwie | 4. Rynki i Instytucje Finansowe | ||
5. Projakościowe Systemy Zarządzania | |||
6. Ergonomia i Bezpieczeństwo Pracy | |||
7. Przedsiębiorstwo na Rynkach Międzynarodowych | |||
8. Zarządzanie w przedsiębiorstwie |
„…Liczba sem.4, Pracochłonność 1195/862 h, 120 punktów ECTS…”
Struktura programu studiów magisterskich na kierunku ZARZĄDZANIE i INŻYNIERIA PRODUKCJI | |||
Treści kształcenia | siatka „stara” do 2013/14 | siatka „nowa” od 2013/14 | |
Przedmioty wykształcenia ogólnego | 75 | 98 | |
Przedmioty podstawowe | 165 | 182 | |
Przedmioty kierunkowe technologiczne | 90 | 84 | |
Przedmioty kierunkowe organizacyjne | 225 | 198 | |
Przedmioty specjalności | 315 | 280 | |
Oferowane specjalności: | 1. Inżynieria i bezpieczeństwo systemów produkcyjnych | 1. Transfer Wiedzy i Technologii | |
2. Bezpieczeństwo i jakość w środowisku pracy | 2. Systemy Produkcyjne i Logistyczne | ||
3. Zarządzanie wiedzą i własnością intelektualną w przedsiębiorstwie |
3. Gospodarka Cyfrowa | ||
4. Rynki i Instytucje Finansowe | |||
5. Projakościowe Systemy Zarządzania | |||
6. Ergonomia i Bezpieczeństwo Pracy | |||
7. Przedsiębiorstwo na Rynkach Międzynarodowych 8. Zarządzanie w przedsiębiorstwie |
„…Liczba sem.4, Pracochłonność 900/862 h, 120 punktów ECTS…” (Sprawozdanie…, 2014, s.76-78)
„…W 2015 r. Wydział uzyskał pozytywną ocenę jakości kształcenia na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji na poziomie studiów pierwszego i drugiego stopnia, wydaną przez Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej uchwałą nr 707/2015 z dnia 3 września 2015 r.” (…)
Dydaktyczna platforma internetowa eLecturer
Na Wydziale Zarządzania proces dydaktyczny realizowany w formie konwencjonalnej jest wspomagany wykorzystaniem platformy eLecturer opartej na oprogramowaniu Moodle. W roku 2015 wykorzystywano dwie platformy. Na pierwszej, na której osadzono Wirtualny Ośrodek Studiów Internetowych (WOSI) : pw-wz, prowadzący zajęcia dydaktyczne mogli drogą internetową udostępniać materiały i informacje dla studentów oraz wykorzystywać takie moduły jak: zadania, quiz, forum, czy czat. Druga wersja platformy WOSI: pw-wz-pol, uruchomiona w roku 2011, wymaga od studentów posiadania indywidualnych kont (do których logują się w przypadku, gdy tego wymagają wykładowcy). Platforma pw-wz-pol była usprawniana w roku 2015 w obszarze takich funkcjonalności jak:
- prowadzenie zajęć on-line,
- zdalne przeprowadzanie egzaminów z losowymi pytaniami i odpowiedziami w zabezpieczonym środowisku,
- przesyłanie sprawozdań i projektów – funkcjonalność pozwalająca administrować, oceniać i komentować przesyłane prace studentów,
- wspieranie organizacji zajęć i konsultacji (czat, forum, głosowanie).
Wersja platformy pw-wz-pol osiada dodatkowe funkcjonalności – głównie administracyjne i ułatwiające pracę na platformie – przykładowo, w pełni zintegrowany moduł do zarządzania prywatnymi plikami użytkownika, co odpowiada aktualnym oczekiwaniom pokładanym w platformach e-learning’owych w dziedzinie zajęć on-line oraz wspierania komunikacji ze studentami i pracownikami dydaktycznymi. Pozwala to na prowadzenie zajęć w trybie blended learning, w którym:
- określona liczba godzin przedmiotu była realizowana w formie konwencjonalnej, tzn. w Sali wykładowej z udziałem studentów i prowadzącego zajęcia,
- określoną liczba godzin pracy własnej (wynikającą z punktów ECTS dla danego przedmiotu i przeznaczoną na pracę własną studenta) studenci poświęcali na przygotowywanie projektów, prac kontrolnych, rozwiązywaniu zadań, itp. – które mogły być lokowane na platformie,
- prowadzący zajęcia, w ustalonych terminach mogli sprawdzać, komentować i oceniać pozyskiwane przez studentów efekty kształcenia.
Taka forma współpracy ze studentami pozwala na wykorzystywanie oceny formatywnej w trakcie semestru do zwiększania osiąganych efektów kształcenia i uzyskiwania przez nich wyższych ocen końcowych (sumatywnych). „
(Sprawozdanie…, 2016, s.77,87,88)
„…W ujęciu syntetycznym działalność naszego Wydziału w 2015 r. charakteryzują następujące dane:
- Na studiach stacjonarnych studiowało 1310 osób, na studiach niestacjonarnych 405 osób – łącznie wg stanu na dzień 1 października 2015 – 1715 studentów. (...)
- W procesie dydaktycznym rozszerzono zakres wykorzystania platform zdalnego nauczania WOSI : pw-wz oraz WOS I: pw-wz-pol.
- Kontynuowano studia w języku angielskim.
- Uruchomiona została rekrutacja na studia II stopnia na kierunku Zarządzanie (Management) specjalność Management of Sustainable Enterprise.
- Aktywnie działały Studenckie Koła Naukowe: ERGONOMIA, MANAGER, ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ I BEZPIECZEŃSTWEM (Q&S MANAGEMENT) oraz SUSTAINABLE BUSINESS.
- (…) za granicę, w ramach wymiany międzynarodowej, wyjechało 35 studentów, natomiast na studia na Wydziale Zarządzania przyjechało 23 studentów.
- W różnych form pomocy socjalnej korzystało 502 studentów.
- Organizowane były seminaria doktoranckie. (...)
- Zakończone zostały prace nad przygotowaniem i przekazaniem wniosku o przyznanie Wydziałowi uprawnień do nadawania stopnia naukowego doktora habilitowanego w dziedzinie nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu oraz towarzyszącej mu dokumentacji.
- Nasz Wydział znalazł się na 9 miejscu (wśród 59 ocenianych polskich uczelni prowadzących studia z dziedziny zarządzania), w prestiżowym Rankingu Szkół Wyższych 2015 czasopisma Perspektywy (2015-06-11).
Na koniec 2015 r. na Wydziale zatrudnionych było 89 osób (w 2014 r. 95) na 75 etatach (w 2014 r. -83). (...)
Było dla mnie zaszczytem kierowanie Wydziałem od początku jego powstania, w okresie od 2008 do 2016 roku. Razem stworzyliśmy strukturę Wydziału, uruchomiliśmy dwa kierunki studiów i uzyskaliśmy dla nich pozytywne akredytacje (2014 r. i 2015 r.), rozwinięto szeroką wymianę międzynarodową studentów, uzyskaliśmy uprawnienia do nadawania stopnia doktora (2010 r.), wypromowaliśmy 13 doktorów, wystąpiliśmy o uprawnienia do nadawania stopnia doktora habilitowanego, zawarto wiele porozumień o współpracy z krajowymi i zagranicznymi podmiotami, w tym o podwójnym dyplomie. Od 2009 r. mamy własne czasopismo w języku angielskim, nasi pracownicy opublikowali 414 monografii i rozdziałów w monografiach oraz 327 artykułów w czasopismach naukowych, brali aktywny udział w organizowanych przez Wydział i inne jednostki konferencjach naukowych. W imieniu własnym i moich Zastępców życzę nowemu Kierownictwu Wydziału sukcesów na każdym polu działania Wydziału, w tym w poszukiwaniu rozwiązań problemów, które niestety pozostawiamy."
(Krupa, 2016, s.8,9)