Ukonstytuowanie Wydziału

Pierwszą Uchwałą Rady Wydziału Zarządzania z dnia 2 września 2008 r. na jej pierwszym posiedzeniu było wyrażenie opinii o organizacji Wydziału w pięciu dotychczas istniejących Zakładach. Dokument źródłowy 

Zakłady i Laboratoria Wydziału 

  • Zakład Zarządzania Innowacjami (Z-1), 
  • Zakład Zarządzania Produkcją (Z-2), 
  • Zakład Informatyki Gospodarczej (Z-3), 
  • Zakład Finansów i Zarządzania Przedsiębiorstwem (Z-4), 
  • Zakład Kwalitologii (Z-5), 
  • Laboratorium Informatyki (LabInf), 
  • Laboratorium Ergonomii i Kształtowania Środowiska Pracy (LabErg). 
                                                                                                      (Sprawozdanie…, 2009, s.9)    Dokument źródłowy

W dniu 2 września 2008 r. w Uchwale Wydziału Zarządzania nr 8/I/2008 Rada Wydziału pozytywnie zaopiniowała dla Wydziału identyczne programy studiów dla obu kierunków, Zarządzanie (Z) i Zarządzanie i Inżynieria Produkcji (ZiIP) jakie były realizowane przez  IOSP przy WIP. Dokument źródłowy 

Wszyscy studenci wyższych semestrów kierunku ZiIP (poza dyplomantami) postanowili pozostać na WIP, Wydział rozpoczynał nowy rok akademicki 2008/2009 jedynie z nowo przyjętymi na ten kierunek na 1 rok. Studenci wyższych lat kierunku Z podzielili się prawie po połowie, i oni kontynuowali studia na wyższych semestrach na obu wydziałach. (Popończyk T.,2018) 

Rada Konsultacyjna Wydziału

W dniu 18 września 2008 r. odbyło się pierwsze posiedzenie Rady Konsultacyjnej Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej. W trakcie posiedzenia przedyskutowano zadania Rady. Uwagę skoncentrowano w szczególności na ukształtowaniu właściwych powiązań działalności dydaktycznej i naukowej Wydziału z praktyką gospodarczą. Rada dokona przeglądu programów nauczania, podejmie się ukierunkowania i rozpropagowania studiów podyplomowych. Członkowie Rady zadeklarowali czynny udział w otwartych dla studentów i pracowników seminariach. Wydział może liczyć na pomoc w organizowaniu praktyk studenckich oraz na pomoc w doborze tematów prac dyplomowych i doktorskich.  Rada Konsultacyjna postanowiła wyróżniać wybitnych absolwentów Wydziału specjalnymi listami referencyjnymi. 

Praktykę gospodarczą w Radzie reprezentują: 

  • Tomasz J. Bańkowski - Prezes Zarządu Pekso Pionier P.T.E. S.A.,
  • Piotr Czarnecki - Prezes Zarządu Raiffeisen Bank Polska . S.A., 
  • Piotr Czyżewski - Minister Skarbu Państwa w latach 2003-2004, 
  • Mirosław Godlewski - Prezes Zarządu Spółki Netia, 
  • Jerzy Krok - Prezes Fabryki Obrabiarek Precyzyjnych AVIA . S.A., 
  • Władysław Rudziński - Dyrektor ds. handlowych EFH Żurawie Wieżowe . S.A., 
  • Maciej Śmiegrodzki - Wiceprezes ABP Lanalp Sp. z o.o. (…)

Funkcję przewodniczącego Rady pełni 

  • mgr inż. Jerzy Krok - Prezes Fabryki Obrabiarek Precyzyjnych AVIA . S.A.

Zadaniem Rady Konsultacyjnej jest wspieranie i promowanie Wydziału. Do jej kompetencji należy w szczególności wyrażanie opinii o kierunkach działalności Wydziału, w tym o działalności dydaktycznej i badawczej oraz współpracy z gospodarką, wspieranie studentów i absolwentów w zakresie staży, praktyk i karier zawodowych.  (Sprawozdanie…, 2009, s.8,9) 

Władze Wydziału I kadencji (2008 – 2012) 

   Dziekan i prodziekani 

  • Dziekan – prof. nzw. dr hab. inż. Tadeusz Krupa, 
  • Prodziekan ds. Ogólnych – prof. dr hab. inż. Wiesław Kotarba, 
  • Prodziekan ds. Studiów – dr inż. Jacek Bałuk, 
  • Prodziekan ds. Studenckich – dr inż. Jarosław Domański. 

   Pełnomocnicy dziekana do spraw:

  • studentów – mgr inż. Leszek Wrzesiński, 
  • systemu organizacji zajęć – dr inż. Artur Gąsiorkiewicz, 
  • systemu ewidencji osiągnięć pracowników – mgr inż. Robert Prokopczuk, 
  • systemu informatycznego dziekanatu – mgr inż. Sylwester Pięta, 
  • poczty i serwisu internetowego – dr inż. Kamil Sitarski, 
  • zamówień publicznych – mgr inż. Mariusz Drąg, 
  • systemu biblioteczno-informacyjnego – dr Maria Gasińska, 
  • studiów podyplomowych – dr inż. Katarzyna Skroban, 
  • współpracy międzynarodowej– dr inż. Kamil Sitarski, 
  • sprawozdawczości dydaktycznej – mgr inż. Jacek Mączyński, 
  • seminariów doktorantów – dr inż. Anna Kosieradzka, 
  • rekrutacji – mgr inż. Robert Prokopczuk, 
  • rejestracji – dr inż. Antoni Rakoczy, 
  • promocji – mgr inż. Iwona Dobrzyńska, 
  • praktyk – dr inż. Tadeusz Kubik, 
  • organizacji zajęć – mgr inż. Tadeusz Popończyk, 
  • organizacji badań naukowych – dr inż. Lech Gąsiorkiewicz, 
  • jakości – dr hab. Katarzyna Szczepańska, 
  • infrastruktury informatycznej – mgr Piotr Zajączkowski, 
  • informacji zarządczej – dr inż. Teresa Ostrowska, 
  • informacji archiwalnych – dr Jadwiga Chudzicka, 
  • dyplomowania – dr inż. Krystyna Lamparska-Jasińska, 
  • bezpieczeństwa informacji – dr inż. Bolesław Szomański, 
  • bezpieczeństwa i higieny pracy – mgr inż. Aneta Kossobudzka-Górska. 
                                                                                                 (Sprawozdanie…, 2009, s.8)

Zakład Zarządzania Innowacjami (Z-1)

Lp. Nazwisko i imię Stanowisko                                                                                                    
1 Prof. dr hab. inż. Wiesław Kotarba Prof. nzw.  
2 Dr hab. inż. Ryszard Żuber – kierownik Zakładu Prof. nzw.  
3 Dr inż. Tadeusz Kubik Adiunkt  
4 Dr inż. Krystyna Lamparska-Jasińska St. Wykładowca  
5 Mgr inż. Jacek Mączyński Asystent  
6 Mgr inż. Leszek Wrzesiński St. Wykładowca  
       

Zakład Zarządzania Produkcją (Z-2)

Lp. Nazwisko i imię Stanowisko                                                                                              
1 Dr hab. inż. Waldemar Izdebski Adiunkt z hab.  
2 Dr hab. inż. Tadeusz Witkowski Prof. nzw.  
3 Dr inż. Jacek Bałuk Adiunkt  
4 Dr inż. Anna Kosieradzka – p.o. kierownika zakładu   Adiunkt  
5 Dr inż. Ryszard Rafalski Adiunkt  
6 Dr inż. Wojciech Żebrowski  Adiunkt  
       

Zakład Informatyki Gospodarczej (Z-3)

Lp. Nazwisko i imię Stanowisko                                                                                             
1 Prof. dr hab. inż. Jerzy Kisielnicki  Prof. zw.  
2 Dr hab. inż. Tadeusz Krupa Prof. nzw.  
3 Dr hab. inż. Mieczysław Prystupa  Prof. nzw.  
4 Dr Jadwiga Chudzicka Adiunkt  
5 Dr inż. Artur Gąsiorkiewicz Adiunkt  
6 Dr inż. Tadeusz Grzeszczyk Adiunkt  
7 Dr inż. Andrzej Kamiński Adiunkt  
8 Dr inż. Leszek Kłodziński Adiunkt  
9 Dr inż. Michał Krawczyński Adiunkt  
10  Dr inż. Teresa Ostrowska Adiunkt  
11  Mgr inż. Sylwester Pięta St. Wykładowca   
12  Dr inż. Marlena Plebańska Adiunkt  
13  Mgr inż. Robert Prokopczuk  Adiunkt  
14  Dr inż. Antoni Rakoczy Adiunkt  
15 Dr inż. Katarzyna Rostek Adiunkt  
16  Dr inż. Kamil Sitarski Adiunkt  
17  Mgr inż. Marcin Ścibisz St. Wykładowca  
18  Dr inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki - p.o. kierownika   Adiunkt  
       

Zakład Finansów i Zarządzania Przedsiębiorstwem (Z-4)

Lp. Nazwisko i imię Stanowisko                                                                                                  
1 Prof. dr hab. Irena Hejduk Prof. zw.  
2 Prof. dr hab. Ewa Masłyk-Musiał Prof. zw.  
3 Prof. dr hab. Jan Monkiewicz – kierownik zakładu Prof. zw.  
4 Prof. dr hab. Grażyna Gierszewska Prof. nzw.  
5 Dr hab. inż. Tadeusz Waściński Prof. nzw.  
6 Dr inż. Jarosław Domański Adiunkt  
7 Dr Maria Gasińska Adiunkt  
8 Dr inż. Lech Gąsiorkiewicz Adiunkt  
9 Dr Maria Hankiewicz-Górecka Adiunkt  
10  Dr Ewa Komanda Adiunkt  
11  Mgr Marta Kruk Wykładowca  
12  Dr inż. Edyta Malicka Adiunkt  
13  Dr Grażyna Monkiewicz St. Wykładowca  
14  Dr Wanda Pazio Adiunkt  
15  Dr Nemezjusz Pazio St. Wykładowca  
16  Dr inż. Elżbieta Rzeszutek Adiunkt  
17  Mgr Janusz Skorupski Asystent  
18  Mgr Lidia Sobczak Asystent  
       

Zakład Kwalitologii (Z-5)

Lp. Nazwisko i imię Stanowisko                                            
1 Prof. dr hab. inż. Stanisław Tkaczyk – kierownik zakładu   Prof. zw.  
2 Dr hab. Katarzyna Szczepańska Adiunkt z hab.  
3 Mgr inż. Iwona Gałażewska St. Wykładowca  
4 Dr inż. Katarzyna Skroban Adiunkt  
5 Dr inż. Bolesław Szomański Adiunkt  
       

Laboratorium Informatyki (LabInf) 

Lp. Nazwisko i imię Stanowisko                                                                                                  
1 Mgr Piotr Zajączkowski – kierownik laboratorium    Gł. Specjalista   
2 Mgr inż. Mariusz Drąg St. Specjalista  
3 Mgr inż. Krzysztof Grąziewicz St. Specjalista  
4 Mgr inż. Edward Matulka St. Specjalista  
5 Barbara Kazanowska Sam. Referent   
       

Laboratorium Ergonomii i Kształtowania Środowiska Pracy (LabErg)

Lp. Nazwisko i imię Stanowisko                                                                                              
1 Prof. dr hab. inż. Jerzy Lewandowski Prof. zw.  
2 Dr hab. inż. Ewa Górska  – kierownik laboratorium  Adiunkt z hab.  
3 Mgr inż. Aneta Kossobudzka-Górska St. Wykładowca  

 .                                                           (Sprawozdanie…, 2009, s.10-14)

Przy końcu pierwszej kadencji władz Wydziału Uchwałą nr 197/I/2012 RWZ z dnia 28 lutego 2012 przyjęto przedstawiony przez Dziekana WZ dokument „Strategia Rozwoju Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej do roku 2020”. Dokument ten podsumowuje pierwszą kadencję władz WZ i pokazuje mocne i słabe strony Wydziału. 

Wyróżniono następujące strategiczne obszary działalności Wydziału: 

  • kształcenie, 
  • badania i komercjalizacja wyników badań, 
  • współdziałanie z otoczeniem, 
  • sprawność działania, 
  • stabilność finansowa, 
  • tożsamość, 
  • konkurencyjność. 
                                  Dokument źródłowy

Uchwałą nr 255/I/2012 RWZ z dnia 26 czerwca 2012 powołano Zakład Ergonomii i Zarządzania Środowiskiem Pracy, w którego skład weszło dotychczasowe Laboratorium Ergonomii i Kształtowania Środowiska Pracy.  Dokument źródłowy 

następna strona - część II