Działalność Wydziału w strukturze katedr (od 2017) cz.II

poprzednia strona - część I 

Przewody doktorskie 

W roku 2016 zakończono obroną 4 przewody doktorskie, wszczęto 10 przewodów doktorskich, w 4 przewodach powołano Komisje Doktorskie do przyjęcia i przeprowadzenia obrony rozprawy doktorskiej, w 2 zmieniono skład Komisji Doktorskich, w 5 wyznaczono recenzentów i składy osobowe komisji prze-prowadzających egzaminy doktorskie. W dwóch przewodach wyznaczono promotora pomocniczego, w dwóch dokonano zmiany tematu rozprawy, jeden przewód został zamknięty. Dwie prace doktorskie zostały wyróżnione. (...) 

Postępowania habilitacyjne 

Podjęto następujące Uchwały Rady Wydziału związane realizacją postępowań habilitacyjnych: 
[1] Uchwała nr 7/III/2016 Rady Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej z dnia 13 września 2016 r. w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania habilitacyjnego dr Ewy Gołębiowskiej w dziedzinie nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i wyznaczenia członków komisji habilitacyjnej. 

Zespoły ds. Uprawnień Akademickich 

W roku 2016, w związku z otrzymaniem przez Wydział pełnych uprawnień akademickich w celu usprawnienia obsługi przewodów doktorskich, postępowań habilitacyjnych i postępowań o nadanie tytułu profesora, powołano Zespoły ds. Uprawnień Akademickich złożone samodzielnych pracowników naukowych Wydziału. Podjęto następujące Uchwały Rady Wydziału Zarządzania dotyczące Zespołów ds. Uprawnień Akademickich: 

  • [1] Uchwała nr 34/III/2016 Rady Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej z dnia 29 listopada 2016 r. w sprawie powołania Zespołów ds. Uprawnień Akademickich, 
  • [2] Uchwała nr 35/III/2016 Rady Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej z dnia 29 listopada 2016 r. w sprawie powołania składów w Zespołach ds. Uprawnień Akademickich, 
  • [3] Uchwała nr 36/III/2016 Rady Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej z dnia 29 listopada 2016 r. w sprawie powołania Przewodniczących Zespołów ds. Uprawnień Akademickich, 
  • [4] Uchwała nr 37/III/2016 Rady Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej z dnia 29 listopada 2016 r. w sprawie powołania Sekretarza Zespołów ds. Uprawnień Akademickich. 

Studia doktoranckie 

W dniu 15 kwietnia 2011 r. podpisano umowę o uruchomieniu i prowadzeniu Środowiskowych Studiów Doktoranckich Wydziału Zarządzania UW i Wydziału Zarządzania PW, a w dniu 11 lipca 2011 Rektor Politechniki Warszawskiej podjął decyzję (nr 55/2011) w sprawie utworzenia studiów doktoranckich w dziedzinie nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej we współpracy z Wydziałem Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, w ramach Środowiskowych Studiów Doktoranckich. Studia doktoranckie zostały uruchomione w roku akademickim 2012/2013. Z dniem 1 października 2014 r., studia doktoranckie na Wydziale uległy likwidacji wskutek wejścia w życie przepisu ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zmianie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym oraz niektórych innych ustaw stanowiącego, że studia środowiskowe mogą prowadzić wyłącznie jednostki posiadające uprawnienia habilitacyjne. W dniu 1 czerwca 2015 Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego (pismem znak DSW.ZNU.6031.130.2015.MK.1) wyraził zgodę na kontynuowanie studiów przez studentów przyjętych do roku akademickiego 2013/2014, do czasu ich planowego zakończenia. W roku 2016 Wydział uzyskał uprawnienia habilitacyjne, a tym samym prawo do prowadzenia studiów doktoranckich. Zgodnie z decyzją nr 100/2016 Rektora Politechniki Warszawskiej, Wydział Zarządzania Politechniki Warszawskiej prowadzi od roku akademickiego 2016/2017 Studia Doktoranckie (studia stopnia trzeciego) w dziedzinie nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Studia są prowadzone jako czteroletnie: 

  •  stacjonarne studia doktoranckie w języku polskim,
  •  niestacjonarne studia doktoranckie w języku polskim,
  •  niestacjonarne studia doktoranckie w języku angielskim. 

Liczba doktorantów wg stanu na dzień 31.12.2016 r. wynosiła 40 osób. Kierownikiem Studiów był w 2016 r. dr hab. inż. Tadeusz Waściński, prof. PW. 

W 2016 r. działała Wydziałowa Rada Samorządu Doktorantów w składzie: Jakub Filip Tomczak –- przewodniczący, Daniel Młodzianowski, Piotr Młodzianowski. 

Seminaria dla doktorantów 

Wydział otacza opieką osoby, które podjęły się pisania prac doktorskich pod patronatem naszych pracowników, organizując dla nich seminaria naukowe. Prezentacje stanu zaawansowania prac doktorskich odbywają się w trakcie seminariów doktoranckich. Odbyło się 50 seminariów. Zakresy działania i składy zespołów realizujących seminaria są następujące: 

Zespół I: Zarządzanie Produkcją, Logistyka, Produktywność, Zarządzanie Innowacjami. 
   Profesorowie: A. Ławrynowicz, W. Izdebski, A. Kosieradzka, W. Kotarba, R. Żuber kierownik Sekretarz: mgr inż. Urszula Kąkol.

Tematyka

  • zarządzanie produkcją, w tym informatyczne systemy zarządzania produkcją,
  • organizacja i usprawnienia procesów i systemów produkcyjnych,
  • metody restrukturyzacji przedsiębiorstw,
  • zarządzanie strategiczne produkcją i technologiami,
  • logistyka systemów produkcyjnych,
  • zarządzanie międzyorganizacyjne (struktury sieciowe przedsiębiorstw),
  • metody i programy poprawy produktywności w przedsiębiorstwach,
  • transfer i marketing innowacji produktowych,
  • ocena efektywności ekonomicznej innowacji techniczno-organizacyjnych,
  • ochrona własności intelektualnej,
  • problematyka transferu wiedzy i technologii,
  • zarządzanie projektami. 

Zespół II: Informatyka Gospodarcza, Teoria Systemów 
   ProfesorowieZ. Banaszak kierownik, T.A. Grzeszczyk, T. Krupa, K. Rostek, J. Zawiła-Niedźwiecki Sekretarz: mgr inż. Michał Wiśniewski. 

Tematyka

  • modelowanie matematyczne systemów,
  • metody komputerowej integracji przedsiębiorstw,
  • informatyczne systemy zarządzania przedsiębiorstwem,
  • systemy informacyjne: semiotyka informacji, teoria charakteryzacji,
  • systemy zarządzania bezpieczeństwem i ciągłością działania,
  • systemy zarządzania kryzysowego,
  • intelektualizacja i wirtualizacja systemów,
  • modelowanie systemów zarządzania wiedzą. 

Zespół III: Finanse i Zarządzanie Przedsiębiorstwem 
   Profesorowie: E. Drabik, L. Gąsiorkiewicz, G. Gierszewska, E. Masłyk-Musiał, J. Monkiewicz, M. Prystupa, T. Waściński kierownik Sekretarz: mgr Marta Kruk. 

Tematyka

  • zarządzanie strategiczne,
  • ekonomika przedsiębiorstwa,
  • rachunkowość zarządcza,
  • zarządzanie finansami,
  • prognozowanie techniczno-ekonomiczne,
  • ocena efektywności ekonomicznej inwestycji,
  • strategie i badania marketingowe,
  • zarządzanie zasobami ludzkimi,
  • przedsiębiorstwo w globalnej gospodarce,
  • regulacja i nadzór finansowy. 

Zespół IV: Kwalitologia 
   Profesorowie: K. Szczepańska, St. Tkaczyk - kierownik, Sekretarz: mgr inż. Iwona Głażewska. 

Tematyka

  • autonomiczne i zintegrowane systemy zarządzania jakością,
  • standardy systemów zarządzania oraz systemy nieznormalizowane, np. TQM, CP i inne,
  • kryteria jakościowe interfejsów informacyjnych,
  • ekonomika systemów zarządzania jakością,
  • metody kwalitonomiczne w procesach zarządzania. 

Zespół V: Ergonomia i Zarządzanie Środowiskiem Pracy 
Profesorowie: E. Górska - kierownik, J. Lewandowski Sekretarz: mgr inż. Aneta Kossobudzka-Gorska. 
Tematyka

  • organizacja współczesnych procesów i stanowisk pracy,
  • zarządzanie środowiskiem i bezpieczeństwem pracy,
  • zastosowania ergonomii w przemyśle,
  • ergonomia dla osób z niepełno sprawnościami,
  • zarządzanie środowiskiem pracy,
  • integracyjne aspekty zarządzania środowiskiem pracy,
  • zrównoważony rozwój, systemy odpowiedzialności społecznej. (…)" 

(Sprawozdanie…, 2017, s.76-80)  Dokument źródłowy   kolejny  Dokument źródłowy  następny  Dokument źródłowy 

W Uchwale RW nr 8/III/2016 z 4 października 2016 w sprawie zaopiniowania dokumentu Projekt nowej organizacji Wydziału Zarządzania do Rektora PW pozytywnie zaopiniowano przejście ze struktury Zakładowej Wydziału na strukturę Katedralną.  Dokument źródłowy

W Uchwale RW nr 18/III/2016 z 29 listopada 2016 w sprawie zaopiniowania przekształcenia Szkoły Biznesu P.W. w wydziałową jednostkę organizacyjną Wydziału Zarządzania Rada Wydziału pozytywnie ją opiniowała i przyjęła odpowiedni regulamin organizacyjny Szkoły Biznesu – choć za tą uchwałą nie nastąpiły dalsze działania ze strony obu jednostek P.W.  Dokument źródłowy